
Alge su odlične namirnice za zdravlje srca, utvrdili su naučnici u jednoj novoj studiji. Pokazalo se da su alge sjajan izvor tzv. "bioaktivnih peptida".
Za njih se dosad smatralo da se nelaze uglavnom samo u mlečnim proizvodima. Osim što je ovo dobra vest za vegetarijance, na taj način su naučnici svrstali i alge u "funkcionalnu hranu", pošto ovi sastojci imaju lekovito dejstvo u prevenciji i lečenju određenih bolesti. Preko 100 dosad objavljenih naučnih istraživanja otkrivaju da proteini iz algi deluju tako što snižavaju krvni pritisak gotovo isto tako efikasno kao trenutno popularni lekovi iz klase ACE inhibitora.
Do ovoga su došli istraživači Maraja Hejs, Siaran Ficdžerald, Ajmir Galager and Deniz Tasdemir, a članak je objavljen u časopisu Journal of Agricultural and Food Chemistry.
Ovo važi za najčešće korišćene alge koje se mogu naći na našem tržištu, a to su japanske kombu (ili kelp, kako se zove u Evropi), kao i za crvene dulse alge (koje se uglavnom ne mogu kupiti kod nas), ali i za mikroalge, kao što je spirulina, koje su dostupne na našem tržištu pakovane u kutije u obliku praha.
Prethodni članci u rubrici:
| Napor troši kalorije < Prethodni članak | Sledeći članak > Dugoročni rizici |
|---|
Alge zdrave za srce














