U čitavom svetu, novija istraživanja pokazuju da je ishrana koja sadrži mnogo više omega 6 masnih kiselina nego što bi trebalo, povezana sa upalnim procesima, formiranjem krvnih ugrušaka i malignim procesima.
Američki institut za istraživanje raka izvestio je da su u ishrani prosečnog Amerikanca zastupljene omega 6 masne kiseline 15 puta više od omega 3; i to je jedan od okidača koji može da pokrene maligne procese i kod ljudi i kod životinja. Ovo drugo je pokazalo istraživanje dr Demiana Dreslera. Glavni problem koji dovodi do ove neravnoteže i kod ljudi, a odskora i kod kućnih ljubimaca (kod kojih u poslednje vreme rak postaje sve učestaliji) jesu grickalice kod ljudi, a industrijski proizvedena hrana za pse, koji sadrže i suviše omega 6 masnih kiselina.
Mnogo je zdravije konzumirati omega 6 i omega 3 masne kiseline u odnosu 4:1 (po nekima, čak i 2:1), što bi značilo da treba značajnije smanjiti konzumaciju mesa i biljnih ulja, kao što su suncokretovo, kukuruzno, šafranovo i ulje repice, a umesto toga koristiti više maslinovog ulja, jezgara oraha i lanenog semena, ili lanenog ulja.
Promena ishrane u smislu smanjenja unosa omega 6 a povećanja omega 3 masnih kiselina, da se dođe do odnosa 4:1, može da za trećinu smanji rizik od razvoja malignih procesa, bio je zaključak iznet na godišnjem sastanku Institute of Food Technologists (IFT) u Čikagu.
Prethodni članci u rubrici:
| Probiotici smiruju stomak < Prethodni članak | Sledeći članak > Hrana i depresija |
|---|
Bolje više omega 3















Komentari
RSS feed komentara na ovaj članak.