Istraživači univerziteta Džon Hopkins su otkrili mehanizam kojim sastojci crne čokolade mogu da pomognu da se mozak zaštiti od kapi.
Ranija istraživanja su pokazala da flavonol po imenu epikatehin štiti telo i od kardiovaskularnih bolesti i od šloga. U praktičnom eksperimentu izvedenom na miševima, pokazalo se da ukoliko se epikatehin da odmah nakon moždanog udara, on ima 3,5 sati zaštitni efekat, što je mnogo duže nego efekat lekova koji su sada u upotrebi.
Istraživači upozoravaju da to ne znači da treba jesti čokoladu u velikim količinama. “Čokolada ima puno kalorija. Preporučujem male količine crne čokolade, a ne čokoladu uopšte”, izjavio je istraživač sa Univerziteta Harvard, M. Ladžous. A sami istraživači Univerziteta Džon Hopkins preporučuju da se umesto čokolade koristi kakao. “Kakao je elemenat zdrave ishrane, u kombinaciji sa voćem i povrćem”, preporučio je vođa istraživačkog tima Silven Dore.
Prethodni članci u rubrici:
| Povrće i Alchajmer < Prethodni članak | Sledeći članak > Dijabetes i životni stil |
|---|
Kakao umesto čokolade














