Konzumiranje dobrih kalijumovih soli može značajno da poboljša krvni pritisak u generalnom slučaju na svetskom nivou, pokazalo je novo istraživanje univerziteta Vageningen.
Ovo istraživanje je pratilo konzumiranje natrijumovih i kalijumovih soli u 21 zemlji. Zaključci nam nisu nepoznati – ishrana i način života igraju važnu ulogu u regulisanju krvnog pritiska. Velika količina natrijuma u ishrani, a mala količina kalijuma, ima nepovoljan uticaj na krvni pritisak. Zato i smanjenje konzumacije natrijuma i povećanje unosa kalijuma imaju povoljan uticaj na poboljšanje krvnog pritiska.
Efikikasan način da se ovo postigne je svakako povećana konzumacija voća i povrća. Kao dodatak tome, za soljenje se prilikom pripremanja hrane mogu koristiti posebno spremljene kuhinjske soli, u kojima je deo natrijumove soli zamenjen kalijumovom solju (koje se kod nas i prodaju obično pod nazivom “kalijumova so”).
Prethodni članci u rubrici:
| Toplota protiv raka < Prethodni članak | Sledeći članak > Ptičji poj smiruje |
|---|
Kalijum za niži pritisak














