Vi ste ovde: Vesti Peršun protiv raka dojke

Peršun protiv raka dojke

Peršun sadrži supstancu apigenin, za koju je nedavno objavljeno istraživanje pokazalo da deluje preventivno protiv nastanka raka dojke, kao i da smanjuje i usporava razvoj tumora koji su već nastali.

 

Ovo istraživanje, obavljeno na životinjama, objavljeno je u časopisu Cancer Prevention Research.
Istraživači smatraju da je ovaj nalaz veoma važan posebno za veliki broj žena koje uzimaju određene hormonske terapije, za koje se zna da ubrzavaju razvoj tumora dojke.
Upravo je supstanca koja se najčešće koristi u hormonskim terapijama, medroksiprogesteron-acetat (MPA) primenjena na životinjama, a onda se pokazalo da ekstrakt peršuna ima zaštitno dejstvo od razvoja tumora dojke.

 

Osim u peršunu, apigenina ima najviše u celeru, ali ga sadrže i jabuke i pomorandže.
Kako kaže vođa istraživačkog tima, dr Hajder, "izgleda da je održavanje minimalnih doza apigenina u krvi, važno da se odloži početak nastanka raka dojke, koji se javlja kao reakcija na progestine (sastojke hormonskih terapija) kao što je MPA. Dobra je ideja konzumirati malo peršuna svakodnevno, kao i drugih biljaka, kako bi se održao taj minimalni nivo apigenina u krvi."


 



 Prethodni članci u rubrici:

Dodaj komentar


Sigurnosni kod
Osveži