Konzumiranje pistaća, praćeno zdravijom ishranom, može da značajno doprinese smanjenju nivoa lipida i lipoproteina (masnoća) u krvi, pokazalo je proučavanje internacionalnog tima istraživača, objavljano u časopisu „Journal of Nutrition“.
Istraživači su merili nivo antioksidanasa – beta-karotina, gama-tokoferola i luteina, kod grupe ispitanika koja je konzumirala tipičnu američku ishranu, pa joj je potom ishrana menjana tako da su smanjivane količine zasićenih masti, da bi u poslednjoj fazi bilo dodato oko 50g pistaća dnevno.
Dok su se učesnici hranili ovom ishranom obogaćenom pistaćima, nivoi sva tri pomenuta antioksidansa u krvi bili su značajno viši, a nivoi oksidisanog LDL holesterola (lošeg) su znatno opali u odnosu na fazu u kojoj su konzumirali tipičnu američku ishranu.
Prethodni članci u rubrici:
-
[18.09.2010] Zeleno lisnato povrće nije samo odličan izvor vitamina, minerala i antioksidanata, već jedna njegova komponenta, poznata kao sulforafan, ima osobinu da inhibira destruktivne enzime koji izazivaju a...
-
[10.09.2010] Poznato je da je vitamin D teško dobiti iz uobičajene ishrane. Ali, malo je poznato da prirodni izvor vitamina D mogu biti pečurke. Naučnici su otkrili da i pečurke, baš kao i čovek, sintetišu...
-
[06.09.2010] Postoji već nekoliko teorija da je ishrana u dalekoj prošlosti bila mnogo pogodnija za ljudski organizam nego što je to današnja. Najnoviji “hit” je takozvana paleo-dijeta, koja podražava ish...
-
[02.09.2010] Novija istraživanja američkog Centra za kontrolu bolesti ukazuju da omega 3 masne kiseline pomažu da se održi normalna telesna težina tako što utiču na način i brzinu sagorevanja kalorija.
...
-
[31.08.2010] Više izlaganja suncu može da poveća sposobnost vašeg tela da se bori protiv bolesti, pokazala je inovativna studija koju su sproveli istraživači Univerziteta Kopenhagen u Danskoj, a objavljena j...