Zeleno lisnato povrće nije samo odličan izvor vitamina, minerala i antioksidanata, već jedna njegova komponenta, poznata kao sulforafan, ima osobinu da inhibira destruktivne enzime koji izazivaju artritis.
Ovo je utvrdilo jedno skorašnje proučavanje Univerziteta Istočne Anglije. Istraživači su utvrdili da konzumacija zelenog lisnatog povrća, kao što su brokoli i kelj, povećava nivo sulforafana u krvi, koji potom ulazi u tkivo zglobova i sprečava njegovo propadanje.
Osteoartritis je artritičko stanje u kome hrskavica zglobova vremenom propada izazivajući jak bol. Ali, prisustvo sulforafana ne samo da ublažava ovo stanje, već može da dovede i do oporavka hrskavice.
Ostalo je još da istraživači tačno utvrde mehanizam koji omogućava sulforafanu da tako blagotvorno deluje na zglobove, što je tema za dugoročno istraživanje.
Prethodni članci u rubrici:
-
[10.09.2010] Poznato je da je vitamin D teško dobiti iz uobičajene ishrane. Ali, malo je poznato da prirodni izvor vitamina D mogu biti pečurke. Naučnici su otkrili da i pečurke, baš kao i čovek, sintetišu...
-
[06.09.2010] Postoji već nekoliko teorija da je ishrana u dalekoj prošlosti bila mnogo pogodnija za ljudski organizam nego što je to današnja. Najnoviji “hit” je takozvana paleo-dijeta, koja podražava ish...
-
[02.09.2010] Novija istraživanja američkog Centra za kontrolu bolesti ukazuju da omega 3 masne kiseline pomažu da se održi normalna telesna težina tako što utiču na način i brzinu sagorevanja kalorija.
...
-
[31.08.2010] Više izlaganja suncu može da poveća sposobnost vašeg tela da se bori protiv bolesti, pokazala je inovativna studija koju su sproveli istraživači Univerziteta Kopenhagen u Danskoj, a objavljena j...
-
[13.08.2010] Istraživanja su pokazala da resveratrol, supstanca koja se nalazi u crvenom grožđu, može da produži životni vek gljivica i životinja, jer ima antiinflamatorna i antioksidativna svojstva.
...