Vi ste ovde: Vesti Sok za mršavljanje

Sok za mršavljanje

Svakodnevno konzumiranje sokova pd povrća ne samo da pomaže da povećamo unos korisnih sastojaka povrća, već i pomaže mršavljenju.

Ovo je pokazalo istraživanje Dejvis Univerziteta Kalifornija.
Istraživanje je pratilo 81 osobu sa tzv. metaboličkim sindromom, koji podrazumeva gojaznost, visok nivo triglicerida i glukoze na gladno, visok krvni pritisak i nizak nivo HDL (dobrog) holesterola, što značajno povećava rizik od kardiovaskularnih bolesti i dijabetesa.
Subjekti koji su tokom 12 nedelja istraživanja pili jednu ili dve čaše soka od povrća izgubili su u proseku 2 kg, dok oni koji nisu pili sok smršali samo ½ kg (ostala ishrana bila je ista).

Dobrobiti masline
Već je odavno poznato da maslinovo ulje sadrži mononezasićene masne kiseline koje pomažu sniženju ukupnog nivoa holesterola u krvi, ali su istraživači Univerziteta Filadelfija nedavno otkrili da ono štiti mozak od Alchajmerove bolesti. Supstanca oleokantal iz maslinovog ulja menja strukturu ADDL proteina, (komponente amiloidnih proteina koje stvaraju naslage u mozgu za koje se smatra da su glavni uzročnik propadanja nervnih ćelija u mozgu) neutrališući na neki način delovanje ove belančevine.
Oleokantal takođe deluje i antiinflamatorno (inflamatorni procesu su u osnovi mnogih degenerativnih oboljenja, uključujući i aterosklerozu pa čak i neke oblika raka).
Oleokantala ima najviše u hladno ceđenom devičanskom maslinovom ulju. Dakle, ako hoćete da imate najviše koristi od maslinovog ulja, nemojte da pržite na njemu, već dodajte po kašiku-dve hladnog ulja u salatu ili u već gotov obrok. 

Vežbe čuvaju arterije
Naučnici sa Univerziteta Severni Teksas i Japanskog nacionalnog instituta za zdravlje i ishranu otkrili su da je kod sredovečnih i starijih ljudi elastičnost tela u direktnoj srazmeri sa elastičnošću njihovih arterija (ovi rezultati ne važe za mlađu populaciju). To praktičnno znači da vežbe koje povećavaju elastičnost (kao što su joga, taj či, pilates) mogu da spreče otvrdnjavanje arterija, ili čak da povrate elastičnost arterija.
Naučnici su potkretili svoje istraživanje još jednim skorašnjim istraživanjem, koje je utvrdilo da su sredovečni ljudi koji su počeli sa radovnim programom vežbi istezanja (stračing) znatno poboljšali elastičnost svojih karotidnih arterija u vratu.
Dakle – vežbajte nešto, to može samo doprineti vašem zdravlju…

Svetski Dan vegana
Prvi novembar je zvanični Svetski dan vegana. Prema tvrdnjama društva vegana, dosta istaknutih ličnosti u istoriji čivečanstva, počev antičkih filozofa, kao što su Pitagora, Sokrat i Platon, pa preko svetaca, kao što je sv. Franjo Asiški, do velikana kao što su Leonardo da Vinči, Njutn, Darvin, Niče, Tolstoj, Edison, Tesla, Ajnštajn, poznatih pisaca kao što su Dž. B. Šo, Isak Baševic Singer, Milan Kundera i dr. hranili su se veganski (nisu jeli ništa što je životinjskoga porekla).
Nauka danas nedvosmisleno ukazuje na zdravstvene prednosti vegetarijanske ishrane (koja koristi sir, mleko i jaja), ali što se veganstva tiče, sporan je način unošenja vitamina B 12. Da bi se izbegli svi mogući rizici u tom pogledu, ugledno Britansko udruženje vegana preporučuje na svom sajtu svojim članovima koji ne konzumiraju nikakvu hranu životinjskog porekla da uzimaju suplemente vitamina B 12.


Lan protiv depresije
Novo saznanje o omega 3 masnim kiselinama je da one značajno doprinose dobrom raspoloženju i kognitivnim funkcijama. Poznati zagovornik prirodne medicine dr Geri Nal, kao i dr Hajla Klas i Endrju Stol citirali su u svojim knjigama niz istraživanja koja pokazuju da je manjak omega 3 kiselina u ishrani povezan sa većom stopom depresije kod raznih populacija.
Na ovom sajtu ste već mogli da pročitate o istraživanjima koja govore da omega 3 masne kiseline pomažu u prevenciji srčanih oboljenja, dijabetesa i raka. Dok su omega 6 masne kiseline zglavnom zastupljene u mesu i mi ih konzumiramo previše, omega 3 masnih kiselina ima pre svega u ribljem ulju i u lanenom semenu. Veoma opsežno i ozbiljno istraživanje o civilizacijskim bolestima pokazalo je da mi unosimo omega 6 i omega 3 kiselina u odnosu 10:1, dok za optimalno zdravlje taj odnos ne bi smeo da pređe 2:1.
Praktično gledano, to znači da bi našem dobrom zdravlju i raspoloženju doprinelo znatno smanjenje mesa i životinjskih masnoća u ishrani, ali i rafinisanih biljnih ulja (suncokretovo, šafranovo kukuruzno) koje sadrže pre svega omega 6. Umesto toga trebalo bi u svakodnevnu ishranu uvesti maslinovo i laneno ulje ili lanene semenke.


Dinja za opuštanje
Nedavno istraživanje Isoclin centra iz Poatijea, u Francuskoj, potkrepljeno istraživanjem Gerontološkog centra Medicinskog fakulteta iz Kavasakija u Japanu, pokazalo je da sve vrste dinja sadrže prirodne sastojke koji ne samo da pomažu opuštanje, nego smanjuju i količinu slobodnih radikala, koji su fiziološka posledica psihološkog stresa. Dinja je veoma bogata enzimom koji je nazvan superoksid-dismutaza, koji predstavlja jedan od najmoćnijih antioksidanasa. Ispitanici u ovom istraživanju koji su redovno uzimali koncentrat soka od dinje na kraju istraživanja pokazali su bolju koncentraciju, manje su se osećali umorno i manje su patili od nesanice nego subjekti iz kontrolne grupe (kojima je davan placebo).
Japansko istraživanje je još pokazalo da koncentrat dinje poboljšava odbrambene mehanizme mozga sprečava slabljenje pamćenja izazvano stresom.

Paprika čuva srce
Da kapsaicin, sastojak paprike, ima neverovatno zaštitno dejstvo na srce, otkrili su Istraživači Univerziteta Sinsinati i britanskog Instituta za farmakologiju i ćelijsku biofiziku. Poznati zagovornik herbalne medicine dr Džon Kristofer je pre više godina tvrdio da doza ljute paprike može da preseče napredovanje srčanog udara. Nova istraživanja su potvrdila da kapsaicin primenjen lokalno može bukvalno da zaustavi srčani napad.
Istraživanje je obavljeno na miševima i objavljeno u časopisu Circulation. Ono je pokazalo da utrljavanje obične masti sa kapsaicinom koje se nalaze u slobodnoj prodaji u kožu tokom srčanog napada smanjuje ili čak sprečava oštećenje srca (npr. takva mast, pod nazivom Finalgon, služi uglavnom za tretman reume i sporstkih povreda, može se kupiti i kod nas). Istraživači su otkrili da se izumiranje srčanih ćelija smanjilo za 85% kad je korišćen kapsaicin. Naučnici objašnjavaju da je stimulacija nerava u koži ovim sastojkom pokrenula ćelijske puteve u srcu koje naučnici nazivaju “putevi za preživljavanje”. Prema ovim istraživačima, to je najmoćniji efekat zaštite srca koji je ikad zabeležen.
Ovo je svakako razlog više da ne izbegavamo ljute papričice....



 Prethodni članci u rubrici:

Dodaj komentar


Sigurnosni kod
Osveži