Mada nam često govore da je sunčanje opasno i može da prouzrokuje melanom, odnosno rak kože, grupa britanskih istraživača utvrdila je upravo suprotno. Nasuprot uobičajenom verovanju, izlaganje suncu zapravo smanjuje verovatnoću razvoja zloćudnih melanoma.
Rezultati ovog istraživanja objavljeni su u uglednom časopisu British Journal of Dermatology. Prema ovom istraživanju, greška nastaje zato što se benigne lezije kože klasifikuju kao maligni melanomi, pa nema nikakve osnove da se govori o 84000 godišnjih slučajeva "raka kože" koji se javljaju godišnje - pošto je većina ovih lezija neškodljiva, tvrdi Sam Šuster, jedan od autora ove studije. U stvarnosti, maligni melanomi se lagano povlače od izlaganja suncu, kao što je to slučaj i sa većinom štetnih kancera u telu. Naravno, izlaganje suncu treba da bude postupno, na kraće periode i u periodima kada UV zračenje nije ekstremno - do 11 sati pre podne, i posle 6 sati po podne.
Prethodni članci u rubrici:
| Hrana i depresija < Prethodni članak | Sledeći članak > Antioksidansi ipak štite |
|---|
Sunčanje je zdravo














