Dosadašnje američke preporuke za ishranu sugerišu da bi dnevno moglo da se unese najviše 25% kalorija iz tzv. "dodatog šećera". Nova istraživanja pokazuju da su odrasli koji konzumiraju toliku količinu šećera izloženi riziku od srčanih bolesti.
Istraživanje naučnika sa Univerziteta Dejvis Kalifornija i japanskih naučnika sugeriše da su prihvaćene smernice za konzumiranje šećera možda preblage i da bi ih trebalo ponovo razmotriti i pooštriti. Rezultati ovog istraživanja su objavljeni u Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism.
„Postoje dokazi da osobe koje konzumiraju velike količine šećera češće obolevaju od srčanih bolesti i dijabetesa, kontroverzna tema je da li ishrana bogata šećerom zapravo promoviše ove bolesti“, kaže Kimber Stenhop, jedan od autora istraživanja. „Naša nova otkrića pokazuju da je nekoliko faktora koji su u vezi sa povišenim rizikom od kardiovaskularnih bolesti koji se javio kod osoba koje su konzumirale 25% kalorija u obliku fruktoze ili visokofruktoznog kukuruznog sirupa.“
Šta je "dodati šećer"
„Dodati šećer“ je onaj koji se dodaje hrani tokom kuvanja (tu se računa i šećer koji se dodaje kafi i čaju npr), za razliku od prirodnog šećera, odnosno šećera koji prirodno sadrže voće, mleko itd. Obratite pažnju na činjenicu da se šećer različito naziva na deklaracijama industrijski prerađene hrane. Na primer: visokofruktozni kukuruzni sirup, sukroza, glukoza, fruktoza, laktoza, maltoza, žuti šećer, med, melasa, koncentrat voćnog soka. Kad god je moguće, izbegavajte hranu koja sadrži veće količine "dodatog šećera".
Šećer ugrožava krvne sudove
U istraživanju je učestvovalo 48 osoba između 18 i 40 godina starosti. Pet nedelja pre istraživanja, zamoljeni su da ograniče dnevni unos napitaka koji sadrže šećer na 240g voćnog soka. Zatim su podeljeni u tri grupe, a svaka je tokom dve nedelje konzumirala 25% dnevnog unosa kalorija iz fruktoze, visokofruktoznog kukuruznog sirupa ili glukoze. Kod onih koji su konzumirali fruktozu ili visokofruktozni kukuruzni sirup, povećale su se vrednosti LDL holesterola, triglicerida i proteina poznatog kao apolipoprotein-B koji dovodi do stvaranja naslaga na arterijama.
Šest kašičica - maksimum
Prosečan Amerikanac danas konzumira više od 22 kašičice šećera dnevno, govore zvanične statistike. Mlađe osobe, od 14 do 18 godina, konzumiraju, u proseku, još više šećera, do 34 kašičice. Američka asocijacija za srce preporučuje ne više od 25 g,- a to je samo 6 kašičica (100 kalorija) dodatog šećera za žene i ne više od 37,5g, odnosno 9 kašičica (150 kalorija) za muškarce.
Prethodni članci u rubrici:
| Celovita hrana bolja od suplemenata < Prethodni članak | Sledeći članak > Hrana koja pomaže da zaspite |
|---|
















Komentari
RSS feed komentara na ovaj članak.