Vi ste ovde: Prirodne terapije Naturologija Zašto je azot-oksid važan za zdravlje

Zašto je azot-oksid važan za zdravlje

Istraživači pod vođstvom dr Natana Brajena sa Teksaškog univerziteta ukazali su da je azot-oksid važna regenerativna supstanca koju proizvodi naše telo. Oni su ukazali da se manjak azot-oksida može povezati sa nizom zdravstvenih poremećaja, kao što su gubitak koštane mase, dijabetes i rak. 


Azot-oksid (NO) je suštinski važan hemijski mesendžer koji telo proizvodi u krvotoku, a kada se proizvede, on širi i opušta krvne sudove. To povećava priliv krvi u sve organe i ćelije, obnavljajući zdravlje i snagu tkiva kardiovaskularnog sistema. Prirodno, oko 40-te godine proizvodnja azot-oksida u telu počinje da opada i to je opšta pojava kod svih ljudi. Pa ipak, kardiovaskularni sistem nikad ne gubi sposobnost da se opusti, odnosno krvni sudovi da se prošire. Manjak azot-oksida dovodi do toga da u 50-tim i 60-tim godinama kod ljudi potencijal za cirkulaciju krvi otprilike pada na polovinu onoga kakav je bio u njihovim 20-tim godinama.

Ukoliko bismo mogli da podstaknemo proizvodnju azot-oksida u telu, mogli bismo da predupredimo procese starenja, i to na fundamentalnom nivou krvotoka i cirkulacije.

Kako stvari stoje, izgleda da mnoge namirnice i lekovito bilje koje su se tradicionalno koristile za ublažavanje kardiovaskularnih problema upravo predstavljaju veoma efikasne faktore proizvodnje azot-oksida. Istraživanja dr Brajana ne samo da su potvrdila tradicionalne pristupe, već su omogućila i da se formulišu jednostavne i efikasne strategije za podmlađivanje tela. Pomoću svesnog podsticanja proizvodnje azot-oksida u samom telu mogli bismo da preventivno utičemo da u budućnosti ne dođe do kardiovaskularnih oboljenja.


Namirnice koje podstiču proizvodnju azot-oksida


Među najbolje spadaju kelj, blitva, arugula, spanać i rotkve/repe. A isto tako, i namirnice iz porodica krstašica, koje deluju preventivno protiv raznih vrsta raka, takođe podstiču proizvodnju azot-oksida. To su: kupus, karfiol i brokoli. Slobodno konzumirajte ove namirnice koliko god želite!


Slobodno pojedite i malo crne čokolade. Istraživanja pokazuju sve bolja i bolje svojstva koja ima ova namirnica. Kakao podstiče proizvodnju azot-oksida u telu. Nedavna istraživanja su pokazala da je redovno konzumiranje crne čokolade (one koja ima preko 70% kakaoa) povezano sa nižom stopom kardiovaskularnih oboljenja. Poželjno je da izaberete čokoladu što manje šećera.
Ili, još bolje, napravite sebi kakao napitak!


Lekovito bilje koje podstiče proizvodnju azot-oksida

 


Mnoge od lekovitih biljaka koje su se vekovima koristile za lečenje i podmlađivanje kardiovaskularnog sistema pokazale su se kao moćni prethodnici proizvodnje azot-oksida. U najbolje spadaju glog, žalfija, gua lou (Fructus Trichosanthus). božur,… šljiva i žen-šen (ginseng). Klasične biljne formule za zdravlje srca i podmlađivanje krvotoka deluju veoma dobro.

Namirnice i navike koje ometaju proizvodnju azot-oksida

U ovo spadaju: pušenje, nedostatak kretanja, plitko disanje, konzumacija gaziranih napitaka i džank hrane, slabo spavanje. Sve ove stvari smanjuju proizvodnju azot-oksida u telu.

Biološki poluživot azot-oksida je veoma kratak, pa je istrajnost u podsticanju njegove proizvodnje ključna. U kliničkim eksperimentima utvrđeno je da dve porcije namirnica ili lekovitih biljaka koje podstiču proizvodnju azot-oksida dnevno, jedna ujutru, a druga posle ručka, u velikoj meri poboljšavaju cirkulaciju i energiju. Izgleda da su nivoi azot-oksida u krvi najviši oko pola sata nakon konzumiranja navedenih namirnica i lekovitih biljaka. Na taj način istraživanje dr Brajena potvrđuje vrednost tradicionalnih pristupa lečenja biljem, tradicionalne medicine i prirodnog načina života.

Izvor: The Nitric Oxide Solution by Bryan, Zand and Gottlie Neogenis, Austin, Texas, 2010


 



 Prethodni članci u rubrici:

Komentari  

 
+1 #1 erziki 25-01-2012 16:01
Prijatno sam se iznenadila člankom o azot oksidu. Prethodnih godina sam ponekad namerno izostavljaja spanać i blitvu, sada ću sa zadovoljstvom kuvati navedeno.Poštovanje!
Citiraj
 

Dodaj komentar

Napomena redakcije: komentare uvredljive za bilo koga i po bilo kom osnovu nećemo objavljivati.


Sigurnosni kod
Osveži