Ako znate da vam je neophodno da promenite svoju ishranu, ali vam u praksi to nekako ne ide od ruke, najbolji način je da najpre načinite konkretan plan kako da to uradite, a da potom da vizualizujete kako zaista i činite ono što ste isplanirali!
Prema istraživačima MekGil univerziteta, nije dovoljno samo reći ljudima da treba da promene navike, npr. ishranu; mala je korist od saveta koji se ne sprovode u plan. Ako ste rešili da poboljšate svoju ishranu, najbolji način je da načinite plan kako da to uradite, a da potom vizualizujete (zamislite) kako zaista i činite ono što se isplanirali.
"Istraživanja su pokazala da ako ljudi naprave konkretan plan šta će tačno da rade, oni zaista bolje i sprovedu ono što su naumili. Ono što se može dodati jeste tehnika vizualizacije, kao plan akcije", primetila je dr psihologije Barbel Knauper, vođa eksperimenta, koji je pokazao koliko su planiranje i vizuelizacija moćne instrumenti da postignemo promenu koju smo želeli.
Što zamislimo, to i uradimo
U proučavanju koje je nedavno objavljeno u časopisu "Psihologija i zdravlje", dr Knauper i njeni pomoćnici su od 177 studenata zatražili da postave sebi za cilj da u periodu od 7 dana jedu više voća i povrća. Kada je eksperiment završen, pokazalo se da su svi učesnici na kraju konzumirali više voća i povrća nego što su to ranije činili. Ali, oni koji su načinili konkretan plan, zapisali ga, a takođe i vizualizovali kako u praksi izvode ono što su zamislili (na primer, gde i kako će kupiti voće i povrće, kako će ga pripremiti i pojesti), uspeli su da pojedu dvaput više voća i povrća od onih koji su samo postavili cilj da jedu više voća, bez planiranja i vizuelizacije kako to i čine.
Sportisti već znaju...
Ova vrsta vizualizacije pozajmljena je iz sportske psihologije. Istraživačima koji su sproveli ovaj eksperiment je već bilo poznato da mnogi atletičari obavljaju puno mentalnog rada kako bi poboljšali svoje rezultate, odnosno, konkretno, da su sporisti vizualizovali svoje rezultate, i često su u tome i bili uspešni. Tako su psiholozi sa MekGIl univerziteta pomislili da bi mogli istu tehniku da primene kao pomoć u kreiranju zdravih navika u ishrani. Pokazalo se da ona i te kako deluje! Ovo istraživanje pokazuje kako na sasvim jednostavan, ali zaista efikasan način, možemo da utičemo na svoje navike.
ZAKLJUČAK:
Vi ste ti koji odlučuju šta hoće da postignu. Na primer, da pojedete 5 porcija voća i povrća dnevno (kako preporučuje SZO); ili, da smanjite količinu testa; ili da pijete više vode, i slično. Planiranje i vizualizacija su vaše oruđe, koje vam pomaže da postignete upravo ono što ste i odlučili. Suvišno je i reći, ovo se ne odnosi samo na ishranu - svakako vam može pomoći u uklanjanju bilo koje loše, ili stvaranju bilo koje dobre navike u životu...
Prethodni članci u rubrici:
| Dve strane uspeha < Prethodni članak | Sledeći članak > Može se sanjati kreativno |
|---|
















Komentari
Ovaj način uzimanja voća je koristan i može prijati posebno u letnjem periodu. U svakom slučaju ne morate se toga pridržavati tokom cele godine. Štaviše, smatram da zimski period zahteva drugačiji način ishrane koji je više prilagođen nižim temperaturama.
Za doručak predlažem integralne žitarice i njihove proizvode jer daju organizmu energiju neophodnu za početak radnog dana a snabdevaju ga i potrebnim vitaminima i mineralima.
Nešto više o predlozima za doručak možete pročitati i u mom blogu na ovom sajtu.
Pozdrav, Slavica Matić, nutricionista
RSS feed komentara na ovaj članak.